Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2018
Vysočina Tourism zveřejňuje výroční zprávu v oblasti poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím za rok 2018
Výroční zpráva ke stažení zde.
Vysočina Tourism zveřejňuje výroční zprávu v oblasti poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím za rok 2018
Výroční zpráva ke stažení zde.
Ve dnech 27. – 28. února 2019 pořádá Vysoká škola polytechnická v Jihlavě (VŠPJ) již 14. ročník mezinárodní konference, zaměřující se na aktuální problémy cestovního ruchu, která se opět koná v prostorách VŠPJ a Vysočina Tourism je sedmým rokem jejím partnerem.
Vysočina Tourism připravila na rok 2019 nabídku vzdělávacích seminářů pro partnery.
Vysočina Tourism bude během února realizovat v Jihlavě a Třebíči dva odborné semináře, které mají za cíl seznámit zájemce se systémem značení a marketingu cyklistických tras v ČR a na Vysočině a taktéž motivovat provozovatele služeb k zavedení certifikace Cyklisté vítáni.
Změny v systému podpory turistických informačních center v Kraji Vysočina byly hlavním bodem setkání pracovníků TIC Kraje Vysočina v závěru ledna letošního roku. Součástí programu byly také nové aktivity a plány organizace Vysočina Tourism.
Polná, Žďár nad Sázavou, Telč. To byly hlavní cíle dvoudenního press tripu francouzských novinářů, kteří v posledních květnových dnech navštívili Vysočinu, aby objevili její zajímavosti a přiblížili je svým čtenářům ve Francii. Jean-Paul Combe píše pro portál tourmag.com, B2B online magazín s 320 tisícovou návštěvností měsíčně a Marie Borgers pro Routard.com, který je online portálem jednoho z největších vydavatelství průvodců a měsíčně na něj zavítá téměř 2,5 milionu lidí.
Dva dny stráví šest německých novinářů poznáváním Vysočiny. Putují za Santinim a barokem, proto si pro ně příspěvková organizace Vysočina Tourism, která v zajišťovaní tzv. press tripů spolupracuje s organizací CzechTourism, připravila prohlídku kláštera v Želivě a samozřejmě návštěvu Zelené hory ve Žďáře nad Sázavou.
Že Vysočina se pyšní nejen krásnou přírodou a úžasnými místy přímo vybízejícími k návštěvě, ale také skvělými podmínkami pro pořádání konferencí, seminářů, firemních setkání nebo eventů, si na vlastní kůži ověřila zakladatelka časopisu Brands&Stories Blanka Bukovská. Na Vysočině v tomto týdnu strávila dva dny nabité prohlídkami těch nejzajímavějších míst určených nejen k business návštěvám.
Třídenní press trip po jižní Moravě určený pro novináře ze Slovenska skončil ve čtvrtek 10. srpna odpoledne návštěvou Vysočiny. Cestu za barokem organizoval CzechTourism Slovensko a Vysočina Tourism zajišťovala konkrétní program na Vysočině.
Více než deset zástupců tour operátorů Uralské asociace turismu z ruského Jekatěrinburgu zavítalo 9. listopadu na Vysočinu. Nasáli atmosféru ve Vysočina Areně v Novém Městě na Moravě, zastavili se ve Žďáře nad Sázavou a další zastávkou v programu byla Třebíč.
Poprvé v historii se konference TBEX uskutečnila ve Střední Evropě, konkrétně České republice, a Vysočina byla u toho. Blogeři, vlogeři a další profesionálové aktivní na sociálních sítí se sjeli do Ostravy, kde si od 26. do 28. července předávalo zkušenosti na 500 delegátů z celého světa.
Památky, přírodu, sportovní vyžití i akce celorepublikového významu bude v novém roce propagovat Vysočina Tourism, aby podpořila cestovní ruch v našem kraji a cestovatele navedla na to nejzajímavější, co mohou na Vysočině vidět, zažít nebo objevit. „Veškerou naši komunikaci, nejen v letošním roce, bude spojovat přídavné jméno čistý v nejrůznějších významech a červený point, který známe z online map a který bude beze slova zvát za zážitky na Vysočinu," uvedl ředitel Vysočina Tourism Tomáš Čihák s tím, že Vysočina bude vidět v online prostředí, na sociálních sítích, ale také v novinách nebo cestovatelských časopisech a zvát bude rodiny s dětmi i dospělé cestovatele také prostřednictvím rádií.
Rok 2018 bude na Vysočině ve znamení stoletého výročí založení ČSR. Vzniklo nové logo Vysočina 100 let, v polovině ledna Vysočina Tourism spustí nový tematický web www.vysocina100let.cz a k dispozici už je také tištěná brožura s názvem Sto let příběhů, lidských osudů, architektury i sportu a kultury na Vysočině. „Prostřednictvím připravovaných aktivit si chceme připomenout významný mezník, který je spojený s počátky naší republiky.
Dva nové tištěné propagační materiály Vysočina Tourism upozorňují na významné akce a témata letošního roku. Prvním z nich je Kalendář akcí na Vysočině 2018, který přehledně shrnuje letošní pestrou nabídku kulturních i sportovních událostí v našem kraji. „Druhý se jmenuje Sto let příběhů, lidských osudů, architektury i sportu a kultury na Vysočině a jak už název napovídá, připomene stovky velmi zajímavých odkazů stoleté historie našeho území," informuje ředitel Vysočina Tourism Tomáš Čihák.
Za tři dny odstartuje brněnský veletrh cestovního ruchu REGIONTOUR a Vysočina bude u toho. Od čtvrtka 18. do neděle 21. ledna se budou moci návštěvníci seznámit s turistickou nabídkou Vysočiny a dalších českých i zahraničních regionů. „Opět jsme součástí velkého konceptu agentury CzechTourism. Najdete nás v pavilonu P, kde s námi bude poprvé přítomný i spoluvystavovatel z regionu - Rodinný park Robinson Jihlava.
Návštěvníci dvou zahraničních veletrhů cestovního ruchu měli v minulém týdnu možnost získat informace o cestovatelských příležitostech Vysočiny. Pracovníci Vysočina Tourism absolvovali prezentace v rámci expozice CzechTourism v Utrechtu a ve Vídni. Tradičně zaujali s pěšími a cyklovýlety, s čistou přírodou, kempy a tipy na rodinné výlety.
Vysočina Tourism slaví úspěch s kampaní roku 2017 Baroko na Vysočině. Ve čtvrtek 18. ledna si na brněnském veletrhu cestovního ruchu REGIONTOUR ředitel Tomáš Čihák převzal ocenění 11. ročníku soutěže Velká cena cestovního ruchu 2017/2018. Odborná porota rozhodla, že pomyslné stříbro v kategorii Nejlepší jednotná kampaň patří Vysočině.
Desítky až stovky událostí, ale také osobnosti, významné architektonické počiny nebo třeba návštěvy prezidenta Masaryka ve městech na dnešním území Vysočiny dokumentuje nový web Vysočina Tourism www.vysocina100let.cz. „S prvním únorovým dnem je web zájemcům, kteří mají rádi historii nebo by se chtěli něco málo dozvědět o období kolem založení první republiky, plně k dispozici.
Pokračuje veletržní sezóna a pracovníci Vysočina Tourism se v těchto dnech chystají na mezinárodní veletrh cestovního ruchu Holiday World 2018 do Prahy. Ten pro odborníky odstartuje ve čtvrtek 15. února, další tři dny bude holešovické výstaviště patřit zvídavým návštěvníkům z řad laické veřejnosti. Prezentace turistických atraktivit Vysočiny, kterou bude zajišťovat krajská příspěvková organizace Vysočina Tourism spolu s partnery, se bude vyjímat v rámci samostatné expozice.
V průběhu čtyř čtvrtletí roku 2017 uvítala hromadná ubytovací zařízení (hotely, penziony, chaty atd.) v České republice téměř 20,1 milionu hostů, což bylo o 9,1 % více než v roce 2016. V Kraji Vysočina se během dvanácti měsíců roku 2017 v hromadných ubytovacích zařízeních ubytovalo přes 567 tisíc hostů, což představuje meziroční nárůst o 8,7 %. Byl to desátý nejvyšší nárůst ze všech regionů České republiky a jedná se o nejvyšší počet hostů ve sledovaném období od roku 2000. Nejvíce vzrostl počet hostů v Jihomoravském kraji (o 14,6 %).
Meziroční narůst o bezmála 9 % eviduje Vysočina v případě ubytovaných hostů za rok 2017. Hotely, penziony nebo také chaty uvítaly v minulém roce přes 567 tisíc hostů, což představuje desátý nejvyšší narůst ze všech regionů České republiky a nejvyšší počet hostů ve sledovaném období od roku 2000.
Vysočina slaví úspěch v oblíbené anketě Kraj mého srdce. V šestém ročníku pro rok 2017 se umístila na celkovém čtvrtém místě, když celkem z deseti kategorií podle typů dovolené získala pět bronzových umístění. Ocenění si dnes na veletrhu Holiday World v Praze převzala náměstkyně hejtmana pro oblast cestovního ruchu Jana Fischerová, ředitel krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism Tomáš Čihák, krajský radní Martin Hyský i vedoucí odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu Ladislav Seidl. Všechny doprovázel a z celého vyhlašování sklidil největší úspěch krajský zajíc.
Už po třinácté se ve středu 28. února do krajské Jihlavy sjeli odborníci z oblasti cestovního ruchu z Česka i zahraničí. Vysoká škola polytechnická Jihlava a příspěvková organizace Vysočina Tourism pořádají dvoudenní 13. mezinárodní konferenci Aktuální problémy cestovního ruchu, tentokrát s podtitulem Autenticita v kontextu cestovního ruchu. „Jsme unikátní třemi památkami UNESCO na tak malém prostoru.
Zástupci nejrůznějších firem zavítali v polovině března do pražských Holešovic, aby načerpali inspiraci, kde pořádat firemní setkání, konference, školení i teambuildingové aktivity. Vysočina Convention Bureau, která má prezentaci nabídky konferenčních prostor a služeb na Vysočině na starosti, byla u toho a na eventovém festivalu Event Fest návštěvníkům představovala nejvhodnější možnosti šité na míru.
Posledních 10 dní mohou fotografové - amatéři i profesionálové zasílat své povedené zimní snímky do fotosoutěže Vysočina Tourism, tentokrát na téma Vysočina v pohybu. Autoři nejpovedenějších fotek můžou vyhrát ubytování v Barokní věži na Zámku Žďár nad Sázavou, jednodenní výlety do Šiklova mlýna nebo centra Eden v Bystřici nad Pernštejnem. Soutěž končí 31. března.
Nová návštěvnická sezóna je tady a Vysočina se těší na turisty, příznivce sportu i objevitele historie. A přináší hned několik novinek, které potěší nejen rodiny s dětmi. K úspěšné výstavě pohádky Pyšná princezna na Státním zámku v Telči se od 1. května přidá podobně koncipovaná expozice o filmu režiséra Vojtěcha Jasného Až přijde kocour, který se před 55 lety točil převážně v Telči. Novou výstavu chystá i Státní zámek v Náměšti nad Oslavou - život na zámku v době první republiky a stejné téma představí i nová prohlídková trasa zámku ve Světlé nad Sázavou, který otevírá 2. června. V Telči pak plánují zpřístupnit novou expozici v opraveném kostele sv. Ducha.