Nekategorizováno

Profil návštěvníka Vysočiny: Cesta k lepšímu rozvoji cestovního ruchu

Javorek Prosíčka_Roman_Šulc_61Vysočina, Česká republika – Nedávný výzkum nám odhalil fascinující fakta o návštěvnících destinace Vysočina. Z dat vyplývá, že na Vysočinu přijíždí 16% návštěvníků z vlastního kraje, až 33% z nich si informace o destinaci vyhledává na internetu, a většina z nich (98%) volí osobní auto jako dopravní prostředek.

Výzkum nám také prozradil, že pro 49% dotázaných je nejčastějším důvodem návštěvy Vysočiny návštěva kulturních památek, jako jsou hrady, zámky, muzea a historická architektura. Tito návštěvníci přijíždějí na Vysočinu několikrát ročně, často bydlí v penzionech a neváhají doporučit tuto destinaci svým přátelům. Věkově se tato skupina často pohybuje mezi 40 a 49 lety a má středoškolské vzdělání.

Sběr dat o návštěvnících je zcela klíčový pro další rozvoj cestovního ruchu na Vysočině. Tyto informace umožňují destinaci lépe cílit svůj marketing, rozvíjet nové atrakce a zlepšovat celkový zážitek návštěvníků. Kromě toho pomáhají plánovat sezóny a spravovat kapacity, což vede k udržitelnějšímu růstu cestovního ruchu a zlepšení celkového zážitku návštěvníků.

 V roce 2023 jsme tento proces opět zrealizovali, tentokrát ve spolupráci s oblastními destinačními společnostmi Vysočina West, Koruna Vysočiny, Kraj pod Javořicí a Třebíčsko – Moravská Vysočina. Celoroční sběr dat nám přinesl impozantní počet 1929 vyplněných dotazníků, které obsahují cenné informace o typickém návštěvníkovi Vysočiny.

"Tato data nám neposkytují pouze demografické údaje, ale umožňují nám také nahlédnout do chování návštěvníků, jejich motivace k návštěvě Vysočiny a názory na kvalitu poskytovaných služeb v destinaci", říká ředitelka krajské centrály cestovního ruchu a dodáva: "Díky tomu jsme schopni lépe porozumět potřebám a preferencím našich hostů a přizpůsobit naše aktivity tak, aby co nejlépe vyhovovaly jejich očekáváním."

I v roce 2023 zůstávají nejčastějšími turisty na Vysočině ti z Vysočiny samé. Trend oblíbenosti destinace Vysočina mezi místními nadále přetrvává. Mezi dalšími kraji, odkud na Vysočinu nejčastěji zavítají návštěvníci, patří Jihomoravský kraj a Praha. 849 respondentů uvádí jako nejběžnější důvod návštěvy Vysočiny dovolenou, relaxaci a volný čas. Poznávání, včetně návštěv turistických atrakcí, historických památek a architektury, je druhým nejběžnějším důvodem. Třetím v pořadí je aktivní dovolená.

Zajímavé jsou i informace o tom, jak se návštěvníci dozvěděli o destinaci Vysočina a odkud čerpali informace. Internet hrál největší roli při rozhodování o návštěvě, následovala doporučení a na třetím místě byly vlastní zkušenosti z předchozích návštěv.

Během svého pobytu respondenti nejčastěji navštěvují kulturní památky, následované pěší turistikou a návštěvami přírodních památek a rozhleden. Na Vysočinu často jezdí páry bez dětí, avšak tato destinace má co nabídnout také rodinám s dětmi a skupinám přátel. Dvě třetiny dotázaných uvádí, že na Vysočinu se vrací pravidelně. Téměř 90% návštěvníků by Vysočinu doporučilo svým přátelům.

Vysočinu nadále nejčastěji navštěvují turisté ve věku 40-49 let, následovaní věkovou skupinou 35-49 let a třetími jsou návštěvníci ve věku 50-59 let.

Data získaná o návštěvnících Vysočiny nejsou jenom statistikami na papíře; jsou cenným zdrojem informací, který lze využít pro strategický rozvoj cestovního ruchu v této oblasti. Jak můžeme tedy tato data proměnit v konkrétní opatření a zlepšení?

Díky detailním informacím o návštěvnících máme možnost vytvářet personalizované marketingové kampaně, které osloví různé cílové skupiny návštěvníků nabídkami a reklamou, které jim nejlépe vyhovují. Například, pokud víme, že se jedná o milovníky přírodní krásy Vysočiny, můžeme propagovat turistické trasy, cyklostezky a outdoorové aktivity.

Data o návštěvnosti rovněž pomáhají destinacím plánovat sezóny a spravovat kapacity. To zahrnuje rovnoměrné rozložení turistického ruchu v průběhu roku, což napomáhá udržitelnému rozvoji a minimalizuje přetížení v některých obdobích. Na základě dat můžeme také zlepšit kvalitu služeb a infrastrukturu, což zahrnuje vylepšení turistických tras, parkovacích možností, informačního zázemí a dalších aspektů. Lepší zážitek návštěvníků vede k jejich větší spokojenosti a pozitivnímu dojmu z destinace.

Celkově lze říci, že data o návštěvnících jsou klíčovým nástrojem pro strategický rozvoj cestovního ruchu na Vysočině.

Setkání regionálních convention bureaus v Praze: inspirace, motivace a spolupráce

36eece18-dfb2-4898-86bf-27928fced410Zástupce Vysočina Convention Bureau se minulý týden zúčastnil setkání regionálních convention bureaus, které již pravidelně pořádá Czech Convention Bureau. Setkání se konalo v Praze a jeho zahájení se účastnil nový ředitel Czech Tourism František Reismüller který zasedání přivítal.

 

Číst více...

Press day s Odznakem Vysočina

odznak VysočinaDne 15. září 2023 se uskutečnilo setkání novinářů s týmem Odznak Vysočina. Akce se účastnila i Vysočina Tourism a hledali jsme možnosti vzájemné spolupráce a podpory.

Číst více...

Do třetice na Vysočinu. Začalo natáčení třetí řady oblíbené kriminálky

Odznak Vysočina_3_7Již potřetí se přestěhoval štáb tvůrců a herců do kouzelného prostředí Vysočiny, aby zde natočil novou sérii oblíbeného detektivního seriálu Odznak Vysočina. Diváci se mohou těšit na kompletní pěticí vyšetřovatelů pod vedením kapitánky Dany Skálové (Monika Hilmerová). Vrátí se i další členové jejího týmu – Kateřina Vlčková (Simona Zmrzlá), Petr Bach (Martin Hofmann), Karel Šmíd (Michal Suchánek) a Václav Kocián (Patrik Děrgel). Ty stejně jako v předchozí sérii doplňuje Julie Maxová (Martina Jindrová), plukovník Valtr Kožíšek (Pavel Řezníček) a soudní lékař Milan Havránek (David Máj).

Číst více...

Veletrhy a výstavy

Vysočina Tourism se v rámci propagace účastní tuzemských i zahraničních veletrhů.

Online kampaně roku 2019

V roce 2019 jsme využili nástroje bannerové kampaně na portálech nakladatelství Economia. Bannerovou kampaň, kombinovanou reklamu, retargeting i SEO nástroje jsme realizovali prostřednictvím služby Sklik.

Ukázka tematických bannerů - Economia

Propagace Filmové Vysočiny

PR články na webových stránkách

iluxus.cz
epochalnisvet.cz
epochaplus.cz

Online kampaně roku 2020

V roce 2020 jsme využili bannerovou kampaň, kombinovanou reklamu, retargeting i SEO nástroje jsme realizovali prostřednictvím služby Sklik. Dále jsme využívali PR články na tématických webových stránkách, které se zaměřují na cestování.

 

PR články na webových stránkách

www.idnes.cz – 1

www.idnes.cz – 2

www.epochanacestach.cz

 

PR články na zahraničních webových stránkách

www.triptalk.nl

www.thehike.nl

czechtourism.com

verkeersbureaus.info

 

Ukázka tematických bannerů - Seznam

 

Ukázka bannerů na slevové poukazy