Vysočina sklářská 2020

logo-sklářská krVysočina je druhou nejdůležitější sklářskou oblastí v České republice. Tradice výroby skla je zde stará nejméně 400 let. Proto se sklářství stalo nosným tématem turistické kampaně Vysočina Tourism pro rok 2020. Vysočina sklářská je poctou prastarému sklářskému řemeslu a všem mistrům sklářům a dalším umělcům a zainteresovaným v tomto oboru, kteří dělají Vysočině i celé České republice ve světě dobrý zvuk.

V roce 2020 je na Vysočině připravena celá řada akcí spojených se sklářstvím. Zapojeny jsou do nich sklárny, skláři i další provozovatelé turistických cílů. Jde o exkurze ve sklářských provozech, návštěvy ateliérů, výstavy, workshopy, živé ukázky skláření.

sklenenkaSoučástí kampaně je dětská turistická hra Vysočinou za skleněnkou.

Vysočina Tourism k tématu vydal turistickou brožuru Vysočina sklářská v českém jazyce i minibrožury v němčiněangličtině a polštině. Sklářství na Vysočině prezentuje na veletrzích cestovního ruchu. Téma propaguje v online i tištěných médiích a na turistickém portále Vysočina.eu.